David Letterman gör comeback – hos Netflix...
Den legedariske talkshow-värden David Letterman har hållit sig borta från rutan sedan han pensionerade sig från "Late Show" i maj 2015. Nu har Netflix lyckats locka tillbaka honom, skriver bland annat Aftonbladet.
– Jag har lärt mig en sak. Om man pensionerar sig för att umgås mer med familjen bör man först kolla med familjen, säger han i ett uttalande.

Netflix-showen blir endast sex avsnitt lång. Varje avsnitt ska vara 60 minuter och bygga på djupgående intervjuer med "extraordinära människor".
– David Letterman är en verklig tv-ikon. Jag kan inte bärga mig förrän vi får se honom ute i det okända, eller bakom skrivbordet där han intervjuar de han tycker är mest intressanta, kommenterar Netflixchefen Ted Sarandos.

...som tappar alla Disney-filmer
I samband med gårdagens kvartalsrapport meddelade Walt Disney att de drar tillbaka alla sina filmer från Netflix. De har för avsikt att starta en egen streamingtjänst med start 2019. Netflix-aktien sjönk i efterhandeln med fem procent, enligt CNBC.

AI kan spåra depression på Instagram
Har du varit nere på sistone? Det kan nämligen synas i dina sociala kanaler. En grupp forskare har med hjälp av maskininlärning nu lyckats identifiera depression på Instagram. Resultatet av deras forskning har nyligen uppmärksammats i publikationen EPJ Data Science, skriver Mashable. Studien visar exempelvis att de som använder filtret "Valencia" är oftast inte deprimerade.

Sparkad Google-anställd kan stämma bolaget
En ingenjör på Google skrev ett långt "manifest" om varför företagets satsning på jämställdhet och mångfald är fel. Texten spreds internt men läckte sedan ut till medier världen över. Efter all uppståndelse fick mannen sparken. Därefter har han hotat med att stämma företaget, rapporterar Reuters. Google hotas även att stämma för sina ojämställda löner, skriver Recode

Logobråk tvingade Foodora att betala 750 000
Den numera nedlagda matleverans-appen Waitress logotyp, som var varumärkesskyddad, hade mycket stora likheter med Foodoras dito. Waitress hörde av sig till konkurrenten och fick till en uppgörelse. Foodora betalade 750 000 kronor för att få behålla sin logga, samtidigt som Waitress bytte sin, skriver Breakit