Alkoholreklam är i Sverige omgärdat med regleringar kring hur marknadsföringen får utformas. Samtidigt växer svenskarnas sug och intresse för vin. För att bättre lyckas nå ut till den vinintresserade målgruppen initierar Bonnier News och Vinkompassen ett samarbete kring "framtidens annonslösningar" för branschen. 
– Tillsammans med Bonnier kommer vi kunna erbjuda möjligheter att nå rätt konsument med rätt vin i rätt kanal oavsett om det handlar om kampanjer för viner i beställningssortimentet eller i det fasta sortimentet, säger Tobias Nissen, nytillträdd vd på Vinkompassen, i ett pressmeddelande.

Under hösten 2017 kommer de första gemensamma annonslösningarna att lanseras.
– Vi har redan betydande intäkter från vinbranschen och nu tar vi nästa steg för att bli ännu bättre. Vinkompassens datadrivna arbetssätt kombinerat med våra varumärken och räckvidd skapar unika möjligheter för oss att tillsammans ta ett helhetsansvar för våra kunders kampanjer under hela produktlivscykeln, säger Alexander Lydecker, försäljningsdirektör för Bonnier News.