Vi har alla varit vilsna och förvillat oss i miljöer vi trott oss känna som vår egen bakficka. I bensinkedjan INGO:s nya koncept "Mannen utan lokalsinne", framtaget av Honesty, får tittaren lära känna en man med exakt den problematiken.

Utsänd av sin mamma för att köpa chokladbollar villar han bort sig i de egna kvarteren och får köra omvägar för att hitta fram till bageriet.

– Vi är stolta och glada över äntligen kunna visa upp ”Mannen utan lokalsinne”. Syftet med kampanjen är att stärka vår lågprisposition inom drivmedel genom att visa att du kan komma hela vägen fram även om du råkar ta en omväg. Serien bjuder också på kompromisslös underhållning vilket vi tror är en förutsättning för att nå ut idag, säger Jeremy Knights, marknadschef INGO.

Kampanjen kommer att gå i TV, radio, lokalpress och sociala medier med premiär senare i veckan.

– Informationsmängden och distraktionerna för målgruppen ökar exponentiellt och det är idag helt avgörande att ha en tydlig strategi för att bygga reklamkapital. Serier är det starkaste sättet vi har hittat hittills att göra det och den här serien tycker vi har riktigt bra schwung, säger Walter Naeslund, vd för Honesty.